معرفی معتبرترین سایت‌های تخصصی رشته پرستاری
نوشته شده توسط : admin

این مقاله از سری مقالات معرفی درگاه‌های پرستاری می‌باشد. موضوع این مقاله معرفی معتبرترین سایت‌های تخصصی رشته پرستاری بوده و شما می‌توانید تارنماهای معتبر را در این مقاله مشاهده نمایید.

اگر در رشته‌های پرستاری یا مامایی مشغول به تحصیل هستید یا دانش‌آموخته رشته پرستاری هستید و قصد دارید تا در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا این رشته در داخل و خارج از کشور مشغول به تحصیل شوید، به شما توصیه می‌کنیم که سایت‌های تخصصی و محبوب پرستاری را برای آگاهی از فرصت‌های تحصیلی و بورس و اشتغال به کار و دریافت مطالب علمی در نظر داشته باشید.

سایت مهم برای دنیای پزشکان و پیراپزشکان،سایت‌های تخصصی و محبوب پرستاری پاب مد است که بیش از ۳۰ میلیون مقاله در ۲ سده اخیر در این حوزه را در اختیار میلیون‌ها دانشجوی پزشکی در سراسر دنیا قرار می‌دهد. مقالات علمی ارائه‌شده در این سایت علمی آمریکایی حوزه پزشکی، غیر رایگان است و برخی از مقالات رایگان است. بیش از ۸۰ میلیون نتیجه جستجو برای کلیدواژه PUBMED در غول جستجوی اینترنتی (گوگل) نشان از اهمیت سایت‌های تخصصی و محبوب پرستاری برای عاشقان دنیای پزشکی و پرستاری و مامایی و رشته‌های مرتبط با این فیلدها دارد.

اگر دانشجوی پرستاری در ایران هستید یا قصد دارید در رشته پرستاری تحصیل کنید یا به دنبال آشنایی با جدیدترین روندها و 

چرا باید پرستاری دیجیتالی را جدی بگیریم؟

شما به‌عنوان دانشجو یا دانش‌آموخته رشته پرستاری یا به‌عنوان پرستار عزیز، می‌بایست با دنیای فناوری اطلاعات در رشته پرستاری آشنا بشوید. فناوری اطلاعات و ارتباطات در پرستاری، کار شمارا تسهیل و تسریع می‌کنید. می‌خواهد در بیمارستان مشغول به کار باشید یا کار تحقیقاتی و آموزش انجام بدهید. درهرحال باید با پرستاری دیجیتال گرا (DIGITAL NURSING) آشنا شد.

  • پرستاری دیجیتالی سبب افزایش دسترسی شما به منابع علمی می‌شود.
  • پرستاری دیجیتالی شمارا با شبکه‌های اجتماعی تخصصی پرستاری و پزشکی آشنا می‌کند.
  • پرستاری دیجیتالی برای استارت آپ ها و فعالان کارآفرینی دیجیتالی فرصت‌آفرین است.
  • پرستاری دیجیتالی می‌تواند دسترسی لحظه‌ای به داروها و منابع پزشکی را در بالین افزایش دهید.
  • پرستاری دیجیتالی می‌تواند هزینه تمام‌شده caring بیماران و سالمندان و کودکان را کاهش دهد.
  • پرستاری دیجیتالی می‌تواند سیستم‌های اطلاعاتی بیمارستانی HIS را توسعه دهد
  • پرستاری دیجیتالی در حوزه اپلیکیشن ها، فرصت‌آفرین است.

دروس عمومیرشته مامایی :

دو درس ازدروس مبانی نظری اسلام – ادبیات فارسی – یک درس از دروس اخلاق اسلامی – زبان عمومی – یک درس از دروس انقلاب اسلامی – تربیت بدنی ۱ و ۲ – یک درس ازدروس تاریخ وتمدن اسلامی – یک درس از دروس آشنایی با منابع اسلامی

دروس علوم پایهرشته مامایی :

سلول شناسی و بافت شناسی – ایمنی شناسی – بیوشیمی – میکروب شناسی نظری – تشریح ۱ و ۲ – انگل شناسی و قارچ شناسی – میکروب شناسی عملی – فیزیولوژی  ۱و ۲

دروس تخصصی الزامیرشته مامایی :

آسیب شناسی عمومی و اختصاصی –مامایی_ نوزادان – اصول خدمات بهداشت جامعه – کارآموزی نوزادان – داروشناسی عمومی ۱ – بیماری های کودکان – داروشناسی۲ – کارآموزی بیماری های کودکان – اصول و فنون پرستاری و مامایی و روش کار در اتاق عمل و زایمان – نشانه شناسی و معاینات فیزیکی – کارآموزی اصول و فنون پرستاری و مامایی و روش کار در اتاق عمل و زایمان – کارآموزی نشانه شناسی و معاینات فیزیکی – آمار حیاتی – فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (۱) – روان شناسی عمومی، روانشناسی زن و خانواده – فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (۲) – اصول اپیدمیولوژی و مبارزه با بیماریها (بهداشت۲) – فیزیوپاتولوژی و بیماری های داخلی (۳) – زبان انگلیسی تخصصی – فیزیوپاتولوژی و بیماری های جراحی – اصول تغذیه مادر و کودک – کارآموزی بیماری های داخلی و جراحی – تاریخ، اخلاق، قوانین و حقوق در مامایی – ارتباطات، آموزش، بهداشت و مشاوره در بهداشت مادر و کودک و باروری (بهداشت ۳) -حقوق و پزشکی قانونی در مامایی – بهداشت مادر و کودک و باروری (بهداشت۴) – کارآموزی و پزشکی قانونی در مامایی – مدیریت و ارتقاء کیفیت در بهداشت مادر و کودک و باروری (بهداشت۵) – جنین شناسی – کارآموزی بهداشت باروری،مادر و کودک و تنظیم خانواده – ژنتیک – اصول روانپزشکی در مامایی – بارداری و زایمان ۱ – بارداری طبیعی – اختلالات عملکرد جنسی – کارآموزی بارداری طبیعی – رادیولوژی، سونولوژی و الکترولوژی در مامایی و زنان – بارداری و زایمان ۲ – زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژیک و روش های کاهش درد زایمان – اصول مدیریت و کاربرد آن در مامایی – کارآموزی زایمان طبیعی – بیماریهای زنان و ناباروری – بارداری و زایمان ۳ – بارداری و زایمان غیر طبیعی – کارآموزی بیماری های زنان – کارآموزی زایمان طبیعی و غیر طبیعی – بارداری و زایمان ۴- بیماری های داخلی و جراحی در بارداری و زایمان

ادامه تحصیل در رشته مامایی:

چنانچه قصد ادامه تحصیل در رشته مامایی را دارید ، بهتر است بدانید که این رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی گرایش دیگری ندارد یعنی به طور عمومی ارائه می شود.

مدت زمان تحصیل در رشته مامایی و مقطع کارشناسی ۴ سال است که جمعا  ۱۳۰ واحد دارد.

دانشگاههایی که در حال حاضر و در مقطع کارشناسی ارشد مامایی دانشجو میپذیرند:

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، کردستان ،اهواز، شهید بهشتی، تبریز، شیراز ، تهران ، مشهد، گیلان و دانشگاه علوم پزشکی ایران

فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد رشته مامایی می توانند مقطع دکتری را در رشته های زیر ادامه دهند:

امروزه دانش مامایی بر مشاهده ، پیشگیری ، آموزش ، تحقیق ، تشخیص و درمان استوار است و هر روز شاهد پیشرفت های جدیدی است.

مامایی یکی از زیر رشته های علوم پزشکی و بهداشت است که هدفش تربیت کارشناسانی متعهد در زمینه ارائه خدمات مامایی است تا فارغ التحصیل این رشته بتواند در راستای تامین سلامت مادر و کودک قدم بردارد.

بیولوژی تولید مثل، بهداشت باروری ،سالمند شناسی، فیزیولوژی ،انفورماتیک پزشکی ، سلامت در بلایا و فوریت ها ، سلامت و رفاه اجتماعی ، اپیدمیولوژی، مددکاری اجتماعی، گفتار درمانی}

 

 





:: بازدید از این مطلب : 14
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: